dag1 in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu dag1 in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu

dag1 in Delhi

Door: Dirk en Cilia

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Cilia

13 April 2017 | India, Delhi

Delhi Dag 1
Na een geslaagde vlucht naar Delhi besef je in de taxi naar het wat het voor een stad is.
De smog slaat op je longen. Aangekomen in de wijk Carol Bagh midden in de nacht zie hoe vies Delhi is. Overal zooi op de weg honden en tussen het vuil slapen mensen. Het hotel ziet er van buiten niet echt mooi uit maar binnen is het keurig voor elkaar. Geen 5 sterren maar het is er schoon en het interieur redelijk. Lekker geslapen hebben we nog niet maar dat zal ontwenning geweest zijn. Na een simpel ontbijtje toast met jam en een ei naar buiten gegaan. De hoek om en je zit midden in het straat leven waar iedereen haast heeft en claxonneert. Alles het verkeer gaat links en rechts voorbij. Geweldig dit schouwspel te aanschouwen . we besluiten om de omgeving maar eens te verkennen, Het blijkt dat we in een wijk zitten waar erg veel trouw kleding wordt verkocht. Er komen heren voorbij die heel graag een praatje met je willen maken met de bedoeling jou te strikken voor een rondleiding Delhi(als of wij pioniers dat niet kunnen) . Terug naar het hotel om uit te blazen het is tenslotte nog maar 40 graden. Besloten om een riksja (tuktuk) te nemen. We willen wat rond rijden en even een lunch nemen. Dat rond rijden was niet helemaal van je maar goed met een sterk afgedingde taxi rit werden we door Delhi geloodst. Ff hier kijken ff daar kijken de foto momenten besloot hij ons af te zetten bij een restaurant de Chicken Inn. Wat een binnen komst . Je wordt er vriendelijk behandeld en het oogt erg luxe Dus dachten we eerst wat zullen de prijzen zijn En wij moeten bekennen dat dit reuze mee viel. Het eten was super. Na de lunch terug richting hotel waar we eerst door de driver werden afgezet bij een winkel keten die van alles en nog wat wouden verkopen. Hij was verbaast dat we na 5 minuten al weer buiten waren. Na een fikse middag dut wederom met de benenwagen de stad in. Nu kwamen we in een wijk terecht waar ze mobieltjes repareren. Dat was ook wel te merken aan de dampen. Hele handy printplaatjes werden uit elkaar gehaald en onderdelen her gebruikt. Ja en niet 1 kraampje maar honderden . Big bussiness dus.
Morgen gaan we met de zelfde taxi naar de grote bezienswaardigheden kijken. We hebben hem de hele dag tot onze beschikking . Wij gaan nog ff eten bestellen in het Hotel. Er licht hier op de kamer een menu kaart en nu maar af wachten hoe dat die het doen.
Tot dag 2

• 13 April 2017 - 17:28

Andre:

beste reizigers,
    leuk even te lezen hoe het gaat na 1 dag Delhi,
    reis was dus goed verlopen zonder vertragingen
    morgen zeker met het reis gezelschap verder of eerst nog zelf Delhi ontdekken.
    wij gaan vanavond heerlijk aan de asperges.
    tot snel
    andre en joke

• 13 April 2017 - 19:57

Elly:

Hoi hoi
    Leuk om jullie zo te volgen hoor .
    Lekker dst het allemaal goed is verlopen ,een hele reis is het .
    Morgen weer lekker genieten .
    Nou tot gauw weer

Gr elly

• 13 April 2017 - 20:30

Jolanda Mooij:

Heel leuk om jullie zo te volgen heel veel plezier nog daar groetjes van óns

• 13 April 2017 - 20:31

Qgerard Mooij:

Super dat jullie eerste dag goed verlopen is en de vlucht uiteraard. Nou heel veel vakantie plezier verder !

• 14 April 2017 - 15:44

Rinus:

Mooi verhaal en leuk om jullie zo te volgen in die metropool
    Rinus