Dag 2 van Delhi naar Beijing - Reisverslag uit Delhi, India van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu Dag 2 van Delhi naar Beijing - Reisverslag uit Delhi, India van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu

Dag 2 van Delhi naar Beijing

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Cilia

14 April 2017 | India, Delhi

Dag 2
Van Delhi naar Beijing

Vanmorgen op tijd de wekker gezet: tenslotte stond immers onze privé tuktuk te wachten. Dus ff over achten de deur uit. Op weg naar de Qutb Minar. 17 km in een tuktuk ( vraag niet hoe mijn bottom aanvoelt) maar we hebben er zelf om gevraagd toch?. Afijn daar aangekomen staan wij bij het verkeerde loket. Ik dacht al : das een koopje 30 roepies. Maar nee je moet naar het loket voor buitenlanders. Kwanta Costa?? 500 roepies. (discriminatie?)nah we betalen en gaan naar binnen.
Ik hoor trouwens dat overal in India zo is. Toch is het wel iets wat je moet zien . Tenslotte kom je er maar een keer. Daarna werden we gebracht naar een park. Lodi Gardens : een van de mooiste parken van Delhi. Vele belangrijke mensen hebben gelopen hier in het park?(boekje) Ik heb ze niet gezien maar wel veel verliefde stelletjes. Het was er trouwens redelijk druk met de dames en heren in hun zondags tenue . Dat kon ook niet anders want het was een Nationale feestdag. In het park een oude tombe de tombe van Muhammad. Stamt uit 1430. Ook een Moskee met er tegen over een soort van gasten verblijf. En voor Hollanders gratis . Hierna naar een mausoleum. Ook hier het prijsverschil. Toch ff dommetje gespeeld , maar we werden vriendelijk verzocht naar het andere loket te gaan waar een dame net uit haar slaap werd gehaald en eerst even op haar Phone moest kijken. 1000 roepies zegt ze. Ik betaal met het nieuwe briefje van 2000 waarop ze zegt “ ken niet wisselen” en ik heb echt niks anders . Kort weg gezegd (Gvr mmmhh )we gaan er weer van tussen. Op naar de Jama Masjid moskee. Nou dat was voor de tuktuk bijna te veel. Door de drukte sloeg de motor constant af . sommige afstanden werden dan ook duwend afgelegd. Dat was wel even balen hoor. Maar goed ook met horten en stootten kwamen we daar waar we zijn moesten. Daar wilden we net als andere toeristen naar binnen. Helaas ging deze vlieger dus niet op. Het was immers vrijdag en dus doen ze het gebed (eigenlijk wisten wij het wel maar onze taxi…zei) We werden vriendelijk verzocht om na 14:00 uur terug te komen. Maar om nou in die hitte daar 2 uur te verblijven nee. Ondanks dat we lekker aan het kleppen waren met een leuke Franse dame die ook besloot om rechtsom te gaan. Hebben wij besloten naar de India Gate te gaan. Een vrijheidsmonument ter ere van gesneuvelde soldaten. Ook daar een drukte van belang met dagjes mensen in hun mooiste kleren. Ach en toen werd het tijd om te proberen om een bank te beroven met onze pas. Na een tiental te hebben geprobeerd is het uiteindelijk bij een gelukt. Met de jaapie creditkaart en hulp van een plaatselijke politie agent. Beloofd dus nog wat voor de toekomst. Hierna terug naar het Hotel. Afreken van de taxi was ook al weer leuk . Hij wou weer eens meer als het afgesproken bedrag. Ik had wel gezien dat hij parkeer kosten moest betalen bij sommige, maar dat was zeker niet het bedrag wat hij vroeg. En dus niet gekregen (zuinige Hollander?) ja zeker. Afdingen zit in het Hollandse bloed.
Morgen gaan we met de metro en daarvoor zijn vandaag even wezen oriënteren. Dagpas 150 roepies dus dat gaan we morgen even halen . We gaan dan naar het rode fort en wederom naar de moskee. Op de terugweg eventjes wat frisdrank gehaald en gekeken bij de subway wat ze daar aan broodjes hebben. Dat wordt dus ontbijten bij de subway IPV het hotel want hier stelt dat dus niks voor. We zijn vanavond buiten de deur wezen eten. Heerlijke gegrilde kip kebap zo van de grill en Cilia had mutton kebap . Met er bij witte rijst , nanbrood ,raita. Heerlijk allemaal. De kip heb nog maar een keer besteld want die was zo lekker. Tot zo ver dag 2 .

• 20 April 2017 - 14:52

Selwyn:

( het is gierige Hollander)

• 25 April 2017 - 12:21

Guda:

Pas maar goed op jullie centjes hihi