Dag 3 van Delhi naar Beijing - Reisverslag uit Delhi, India van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu Dag 3 van Delhi naar Beijing - Reisverslag uit Delhi, India van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu

Dag 3 van Delhi naar Beijing

Door: Dirk en Cilia

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Cilia

15 April 2017 | India, Delhi

Dag 3
Delhi naar Beijing.
Vandaag iets uitgeslapen. We gingen immers toch niet in het Hotel ontbijten. De subway zat immers bijna om de hoek. Helaas gesloten tja wat nu. Studenten voer gehaald. Roomboterkoekjes met noten en een glaasje water. Spullen gepakt en op naar de (Subway)metro . Daar hebben ze in het station een heerlijke koffie bar. Daar gauw ff een bakkie koffie gehaald om daarna op weg te gaan naar de Jama masjid .Uit stappen in het metro station Chandi Chowk . Das midden in een Bazaar met kleine straatjes enzv. Hier de eerste heilige koeien gezien. Maar goed het is godverzengend heet en dat rond lopen viel toch wel zwaar tegen. Dus wij op zoek naar vervoer, maar dan moet je eerst wel van die markt af. Afijn we komen op de grote weg aan en spreken de eerste de beste fiets taxi aan. Wat heb ik een respect gekregen voor die man. De arme man fietste en fietste in die hitte overal maar tussen door het drukke verkeer heen. Op een gegeven moment ook weer door een bazaar. Wij kwamen dus aan bij de moskee . Daar aangekomen bleek dat ze eerst moesten bidden. 2e keer voor ons. Dus wij maar even wezen lunchen. Streetfood! Nou maar hopen dat de darmen het rustig aan blijven doen. Ach als je goed na denkt wat je eet moet het toch kunnen? Vers gebakken holle bollen met een schaaltje hete curry soep en een schaaltje chutney . Best lekker. Nou afwachten. We moesten om 13:30 weer terug komen. Dus konden we bij de ingang in de schaduw nog even wachten. Best uit te houden. Tot je naar binnen mag. Want schoentjes uit 150 roepie betalen per persoon en dan heerlijk je poten verbranden op de tegels. Ja ze hadden wel kleden van 30 cm breed neer gelegd maar daar lopen dus meer mensen op. Maar dit alles is het wel waard. Het bidden gaat gewoon door en binnen in de moskee verteld een imam zijn verhaal aan een groep met gelovigen. In het midden is een water bassin gemaakt van wit marmer zeer aangenaam voor je voeten. Ik zag mensen lopen op sokken maar ik denk dat die niet veel hebben geholpen. Geiten wollen sokken wel. Oké nu via een andere uitgang naar het rode fort. Met die hitte best wel een gedegen afstand. Maar goed denkend aan die fietser niet klagen maar door lopen. Wij in het Rode Fort in via de Lahore gate, en een kaartje kopen . Er stond echt een enorme rij met mensen maar voor ons buitenlanders geen enkele. Prijsverschil denk ik. Had ook wel in de rij willen staan. 35 R voor Indiase mensen voor de Hollander 500 R. We wennen er maar aan. Wat me opviel is dat de buitenlanders het ook massaal laten afweten. Een maal binnen is toch wel een enorm complex hoor. Men is druk bezig om de zaken te renoveren dus komt het geld goed terecht. De ingelegde steentjes komen terug en wordt druk aan het museum gewerkt. Er stond een hoop wind dus het was er in de schaduw van de bomen best uit te houden. De frisdranken waren koud en niet overdreven in prijs. Dus daar hebben we wel even van genoten. Omdat wij een van de weinige buitenlanders waren werden we door diverse mensen aandachtig bekeken . Jonge mannelijke studenten die stiekem een selfie wouden maken met Cilia. Dat had ik snel door, dus hadden ze pech. Vraag het gewoon en anders de middel vinger. Ze dropen af zonder foto. In middels was de dag al ver gevorderd dus werd het tijd om terug te gaan. Met de tuktuk naar het metro station en op weg naar het hotel. Die metro is trouwens best goedkoop en goed georganiseerd. De toerist kan 1 ,2 ,3 dagen kaarten bestellen en daarmee kun je door heel Delhi heen. Een echte aanrader dus. Na zo’n dag in Delhi blijkt hoe vuil je eigenlijk geworden ben. Dus ff uitpuffen op de bank en gauw wat eten in het voor ons populaire restaurant . Tja daarna ff opfrissen en het verhaaltje schrijven. Het is inmiddels al weer 23:30 . Vannacht 03:30 komt de groep aan waar we de reis mee verder gaan vervolgen. Morgen moeten ze om 10:30 paraat staan . Die zullen niet erg fris en fruitig zijn lijkt me . Morgen gaan we met de groep in een aantal tuktuks Delhi bekijken ????
We zien wel of we mee gaan ten slotte hebben we al veel van Delhi gezien .
Tot morgen

• 15 April 2017 - 20:32

Andre:

hoi Dirk en Cilia,
    nou weer een interesante dag geweest zo te lezen,ben wel benieuwd naar foto,s van die Wereld stad.
    kun je nagaan dat cilia in de smaak valt bij die Indiers.
    verder een goede reis verder met het gezelschap
    andre

• 15 April 2017 - 23:40

Sarina:

Leuk verhaal. Je weet ,hoe ik over islam en moskee denk,maar het moet voor jullie ,een aparte ervaring zijn. Gaan jullie morgen verder,of nog een dag , in Dehli?. Bijzondere ervaring.

• 16 April 2017 - 15:29

Sarina:

Geen blaren op de voetjes gekregen??. Mooie dag gewenst,morgen

• 17 April 2017 - 15:24

Eric:

Hoi Dirk en Cilia,

In Peking (waarom moet het nu Beijing heten) zal je geen last hebben van speciale kassa's voor toeristen, maar Let wel op voor vals geld. Geniet in Peking er is zeer veel te zien.
    Groetjes Eric

• 17 April 2017 - 22:50

Hans:

Weer een leuk stukje zeg, kun je geen foto mee sturen ?
    Sta ervan te kijken dat er speciale kassa's zijn voor de buitenlanders, en als je jou Tata pasje laat zien ;P)

gr. Hans

• 19 April 2017 - 10:02

Rinus:

En hoe is het met de blaren, en is het eten nog steeds lekker of verlang je na een lekkere westerse hap

• 19 April 2017 - 11:13

Lenie Lebon :

hallo dirk en cilia
    wat een mooi verhaal
    jullie vermaken jullie zeer goed daar en zien ontzettend veel
    en fijn dat je respect hebt voor de taxi fietser
    want het is daar bloed heet en toch door fietsen
    hopelijk komen jullie met nog veel mooie dingen
    we blijven jullie volgen
    nog heel veel plezier dikke kus van ons en denk aan de darmen
    tot de volgende keer xxxxx

• 19 April 2017 - 11:16

Lenie Lebon :

hallo dirk en cilia was nog vergeten te vragen of jullie ook misschien mooie fotos konden plaatsen van het prachtige land liefs van onsxx

• 19 April 2017 - 18:13

Alphons Lebon:

Hoi Dirk en Cilia

Het is een leuk verslag van dag 3 hoop dat het weer zo blijft en nog heel veel plezier samen met deze reis die jullie aan het maken zijn

gr
    Alphons