Dag 11 tm 13 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu Dag 11 tm 13 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dirk en Cilia Boer - WaarBenJij.nu

Dag 11 tm 13

Door: Dirk en Cilia

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Cilia

27 April 2017 | Nepal, Kathmandu

Dag 11 tot 13
Hallo lieve mensen daar zijn we weer. We zitten in Kathmandu. Zoals gezegd begonnen met een ochtend stond om de Himalaya te aanschouwen. En zoals jullie gelezen hebben had ik een weddenschap afgesloten. Nou die had ik liever verloren want de Everest was echt niet te zien. Wel een paar hele mooie andere zeer hoge bergen. Maar over het algemeen was het niet echt deze vroege tijd waard. Jammer maar het was te heiig . Terug om nog ff een uurtje te slapen. En daarna de wandeling. Heerlijk zo vroeg. We komen langs dorpjes en huisjes om het echte Nepal te zien. Geweldige uitzichten vooral in de Bhaktapur vallei . Onderweg komen we bij en Hindi tempel langs. Wat een rust vergeleken met de andere tempels. Hier geen toeristen. Even later , we zitten op de helft , drinken we wat bij een klein café. Cilia is inmiddels ook met de bus en de anderen aangekomen. We rusten wat uit wat nodig is want de temperatuur is echt wel weer aan het stijgen. De tweede helft stapt de helft op de bus want het is toch wel zwaar. Het eerste gedeelte van het tweede deel is inderdaad zwaar flink steil klimmen in de volle zon. Maar de beloning is dan ook naar. Boven op de berg waait een aangename wind. En het is alleen maar afdalen naar Changu waar een tempel staat. We gaan er eten en vervolgen onze reis naar Kathmandu. Wat een stad. Druk maar rustiger dan Delhi, en dat komt alleen omdat men er niet constant op de claxon drukt. De straten zijn bijzonder slecht. En als we afslaan van een grote weg denk je echt in welke getto komen we nu uit . Maar we komen dan ook aan midden in de wijk Thamel. Het hotel (Mandela) ziet er keurig uit idem voor de kamers iets te kleine kamers maar dan is ook het enige. We pakken uit. En ik ga organiseren wat ik vond dat gewoon moest. Een Himalaya rond vlucht. Het werd door Djoser niet meer georganiseerd IVM de veiligheid??? In bus had ik een en ander al voorgesteld en ik krijg 6 andere mensen mee. Alleen Cilia moest nog over de drempel. Onze reisbegeleidster deed Cilia als nog beslissen om mee te gaan. Gelukkig maar dus. Ander zouden we nooit de Everest te zien krijgen door dat die k.. Chinezen aan de Tibetaanse zijde alles tegen houden. Nou binnen een uurtje had ik de tickets en dus morgen alweer vroeg op. 05:00 vertrekken. We gaan met begeleider Thamel verkennen. Want in dit doolhof van straatjes moet je even worden ingewijd. Hierna terug om 3 dagen op eigen gelegenheid de stad te verkennen.
Het is 04:15 het wekkertje gaat. We gaan de Himalaya Mountains Flight mee maken. Het kost een lieve duid maar ja het is een wants in a live time opportunity. We worden met de bus opgehaald om 05:00 alles keurig op tijd. Even later komen we aan bij het vliegveld domestic flights Kathmandu aan. We vinden het nu toch wat spannend worden want met wat voor vliegtuig gaan we. Ik weet we vliegen met Bhuda air. We vervoegen ons aan de balie. Niemand te zien. Wel mensen die ook gaan vliegen. Het is in middels kwart voor zes en we gaan om zes uur.?? En in eens gaat de balie open. We zijn zo geholpen want Groepsleider Dirk weet in 1 keer in te checken voor alle 8 . En dan gaat het snel. We gaan de bus in vertrekken naar het vliegtuig. Een soort fokker F27 . Knappe stewardessen enzv. We vertrekken en wat hierna volgt is meer dan de moeite waard. In no time vliegen we lang de Himalaya. We mogen allemaal een kijkje nemen in de cockpit . Het zicht is geweldig en het aanschouwen van de Everest is onvergetelijk. Mensen ik kan het van harte aanbevelen. Voor ons was dit een geweldige belevenis. Om 08:15 waren we weer terug op de kamer. Cilia heeft last van haar buik (Ze zal toch niet ook de Delhi Belly hebben) en besluit heel verstandig om lekker even bij te komen . Ik ga samen met Myranda Durbar square bezoeken wat op loop afstand te zien is. Hier is goed te zien wat de aardbeving heeft aangericht. Men is bezig om van ons geld en dat is meer als welkom om alles te restaureren . Het paleis waar diverse koningen gekroond worden staat in de steigers. We lopen zo wat af. In eens komen we in het Godspaleis.(KUMARI) Daar woont een levende godin een 11 jarig meisje. Ze is bij haar ouders als klein kindje weg gehaald en tot gods kind benoemd. Ze mag niet praten en lopen en 1x per dag mag ze naar buiten kijken.3 minuten lang. Ze blijft god tot ze ongesteld wordt, en daarna wil niemand meer met haar omgaan. Heel erg eigenlijk. Sorry als ik niet helemaal alles correct heb maar om alles ook nog op te zoeken is me ff te veel dus zie Google. Echter binnen in dat paleisje word geroepen geen foto”s aub luid en duidelijk. En toeval of niet maar ineens gaat er een luikje open en daar zit ze. Met opgemaakt gezicht en dwingende ogen die heen en weer kijken kijkt ze op ons neer. Haar foto hangt overal in de stad en ommeland. Zo plotseling als het luik open ging zo snel is hij ook weer dicht. Ik voel me toch vereerd deze scene gezien te hebben. Daar de tijden zeer variabel zijn . Het was er niet eens druk.! Hierna snel terug naar Cilia om te kijken of ze al wat was opgeknapt. Met een beetje aandringen besloten om naar de Bodhnath Stupa te gaan 7 km buiten ons hotel samen met Myranda en Jawel Cilia. Taxi gescoord met deur matjes op de bank en gaan met die banaan. Brandde bijna mijn voeten want de verwarming stond aan(zeker voor de motorkoeling ) Aangekomen bij de Stupa vielen we toch wel in verbazing. Wat een mooie Stupa en wat een leuke omgeving. Een woord geweldig. Wij hopen dat er nog meer komen. Terrasje gepikt op het dak en wat een mooi uitzicht. Monniken lopen af en aan draaiend aan torras maar vooral ook vrouwen in hun typische kledij. Het wordt tijd om naar het Hotel te gaan en ff een middag dutje te doen. En om jullie te voorzien van onze belevenissen. Ik weet niet of er morgen nog wat komt maar hier kan het stil worden. We gaan over morgen naar Tibet en wat wel en niet gaat via internet is zeer onzeker. Mocht het maar even kunnen dan weet je het van zelf. Tot ???????? Groeten Dirk en Cilia

• 27 April 2017 - 15:58

Sarina:

wow.....wat een verhaal....ben er ff van onder de indruk....veel plezier nog verder,vriendjes.

• 27 April 2017 - 16:23

Andre:

hoi dirk en cilia,
    weer een heel avontuur mee gemaakt als ik het zo lees
    is echt genieten voor jullie
    het zal zeker een mooi uirzicht zijn geweest vanuit het vliegtuig om die Himalaya te zien.
    we wachten weer op het volgende verslag.
    gr van ons en een voorspoedige voortzetting van jullie reis.
    andre en joke.

• 28 April 2017 - 10:11

Rinus:

Mooi belevenissen zodaar in dat verre land, ben je toevallig nog bij de ouders van Shailem langs geweest,

• 28 April 2017 - 20:37

Lenie :

hallo dirk en cilia
    we vinden het echt geweldig dat je het toch nog op een andere manier voor elkaar hebt gekregen om die prachtige berg te kunnen zien
    en als je iets moois wilt zien kun je beter de mensen van daar aan spreken dan zie je in de regel de mooiste dingen
    maar zo iets heb je in het begin niet in de gaten maar jullie doen het echt geweldig
    op na nog meer avontuur
    we wachten weer met smacht af over jullie volgende belevenis
    nog heel veel plezier en hopelijk is cilia niet ziek geworden
    dikke knuffel van onsxxxx

• 02 Mei 2017 - 21:59

Guda:

Wat weer een mooi verslag , vooral het vliegen en de Himalaya zien geweldig.

groetjes van ons